No bastin lis peraulis di ducj i dizionaris dal mond par definî le ingloriose e vergognose prestazion de Udinese cuintri al Torin. Val veramentri pôc pensâ a cemûd che sarès stade le partide se Matos vès segnât a le prime e uniche ocasion di dute le sô partide. Le quantitât di balis pierdudis, di contrasts lassâts ai aversarios e le flaperie cun cui le squadre jè entrade in campo tabae di bessole. Si varès di provâ a domandâ ai zujadôrs dal Torìn cemûd che al’è zujâ une partide di Serie A –no di III categorie- 11 vs 0. Cemûd che al’è podê pensâ doi seconds cun le bale in tai pîs cence nisun che ti ven a dâ fastidi: cemûd che al’è viergi une difese dome tirand le bale daur le linee, e rischiâ di fâ goal ogni volte.
Ma forsite al problema al’è che cheste squadre no à tirât nančhe fur une mentalitât di tierce categorie. Lì, se no rivin i pîs e rive le corse, le voe, le determinazion di no fâ passâ al aversari. Jè une question di dignitât, di partâ čhase l’onôr, di scelgi le “muart sul campo” par no fasi ridi proprite in tal nestri stadio. Sot chest pont di viste, forsite ančhe une squadre di III categorie podarès insegnâ alc ai nestris zujadôrs.
Mi plâs però pensâ che sabide 30 Avrîl 2016, Udinese-Torino 1-5 al sedi stât dome un episodio. Le memorie mi parte in daur mês par mês e mi fâs viodi le strane e incostante ande de squadre. Bielis partidis, magari cuintri squadris blasonadis, e dopo al crollo cuintri chês cuintri cui si scugne fâ ponts. Une squadre che no puès sapuartâ lis presions. Une squadre che somee studiâ, ma che al moment di fâ l’esam mančhe al bersaglio clamorosamenti.
Ere une partide decisive cuintri al Torin. Al risultât dal Palermo no puès che partâ altris preocupazions, che son le robe che mancul covente cumò. Dos partidis, che dopo le ultime prestazion fasin pore, ma tante. Bergamo al’è un campo dificil, pochis squadris e rivin a partâ vie le vitorie. Si scugnarà meti vie come minimo un pont, par dopo zujasi come in t’un duello le salvece cul Carpi. Al sarà facil pai zujadôrs savê ce fâ in te prosime partide: dut al contrari di ce che an fât cuintri le squadre di Ventura. A Bergamo no si à voe di viodi une squadre ferme, che stâ a čhalâ quanc che i zujadôrs aversarios e segnin. Une squadre solide, che tiredi fur caratar e dignitât.
Che i zujadôrs de Udinese zujedin une volte di plui par che int che reste in tal stadio infin ta l’ultim, a čhantâ ančhe denant a le piês partide da l’an. Int furlane par capisi, int generose ma plene di orgoi, dure fur ma dolč dentri. Int che in cheste stemane fasarà memorie di une tragedie. Une region dute si fermarà al 6 di Mai par no dismenteâ al taramot dal ’76. Taramot che al’è dispès puartât ad esempli dal cûr, de fuarce e dal spirt di sacrifici dal nestri popul. Une tragedie dulà che an pierdût la vite masse furlans, sot di che tiare che jè in tal stes timp amie, sûr ma ančhe, qualchi volte, destìn di muart. Furlans che magari e tignivin pe Udinese, par amôr de lôr tiare. Che qualchidun contedi ai forest che zuin in ta l’Udin ce che si farà memorie al 6 di Mai. Chest mi auguri in tal cûr, content di sei furlàn: che domenie le nestre squadre onoredi le memorie dal nestri popul, le memorie de int che à pierdût dut in chel maladet dì. Che le squadre zujedi pe int: parce che pensi che se si metarà dome un nie de nobiltât e grandece che al nestri popul, cun naturalece e umiltât, al’à fât viodi a cuarante agns fa, ecco no podarìn che alčâsi su a le fin de partide e sbati lis man cun ricognosince.
Altre notizie - Blanc & Neri
Altre notizie
- 22:25 (VIDEO) F8 | Germani Brescia-Apu Udine 78-64, il commento post partita
- 22:10 Apu Udine, Pedone: "Godiamoci il percorso che abbiamo fatto, siamo arrivati fin qua che è già un grande traguardo"
- 21:35 Serie A2 CDA Talmassons FVG-Itas Trentino 3-1: RISULTATO FINALE
- 21:32 Brescia, Della Valle a LBATV: "Siamo stati bravi soprattutto in difesa contro Udine"
- 21:32 Brescia, Cotelli a LBATV: "Ognuno di noi si è preso le proprie responsabilità"
- 21:27 Pallacanestro Brescia-Apu Old Wild West Udine 76-64, LE PAGELLE: Calzavara ultimo ad arrendersi. Sprazzi di Dawkins
- 21:26 Pallacanestro Brescia-Apu Old Wild West Udine 76-64, LE PAGELLE DEGLI AVVERSARI: Della Valle e Burnell dominanti
- 21:21 Apu Udine, Vertemati: "Si è vista la differenza di esperienza di squadra"
- 21:14 Apu Udine, Calzavara: "C'è un po' di rammarico nell'abbandonare la Coppa Italia subito"
- 19:30 DIRETTA Final Eight Coppa Italia Brescia-Apu Old Wild West Udine 76-64: RISULTATO FINALE
- 18:27 Apu Udine, il Benedetti si tinge di bianconero: tifosi incollati al maxischermo per il quarto contro Brescia
- 17:39 Final Eight Coppa Italia Brescia-APU Udine, Vertemati: "Servirà sfacciataggine per giocarcela"
- 17:07 Final Eight Coppa Italia, la preview di Superbasket: "Udine vuole provare a stupire"
- 16:03 Final Eight Coppa Italia, dove vedere Germani Brescia-APU Udine in tv e in streaming
- 15:29 Germani Brescia, coach Cotelli: “Udine sta mostrando una bella pallacanestro; noi vogliamo giocarci tutto”
- 14:36 Bologna, Italiano ritrova Heggem per la sfida contro il Brann
- 13:56 Udinese, annunciata la conferma della partnership con ASEM
- 11:50 Final Eight, Boniciolli: "Udine merita di esserci. Non credo che i friulani si presenteranno sazi"
- 11:41 Un parquet speciale per una Coppa speciale: anche l’Apu Udine protagonista alla Inalpi Arena
- 11:18 Serie A2, dove vedere CDA Talmassons FVG-Itas Trentino in tv e in streaming
- 10:24 Final Eight, Peterson: “L’Apu non ha nessuno per marcare Della Valle, vincerà Brescia”
- 10:15 CDA Talmassons FVG, Parazzoli: "La squadra ha grande voglia di rivalsa. Molinaro parzialmente a disposizione"
- 10:00 Serie A, dove vedere Bologna-Udinese in tv e in streaming
- 09:30 Watford, pari con il Preston alla prima di Still in panchina
- 09:15 Amoroso: "L'Udinese è stata il mio primo amore. Nella Serie A di adesso farei 30 gol"
- 09:00 Giovanili Udinese, il programma del weekend: Under 16 e Under 15 in trasferta a Cagliari
- 08:30 Manfredini: "L'Udinese ha un potenziale enorme ma difetta in continuità"
- 08:11 Apu Udine, orgoglio bianconero alle Final Eight: a Torino per scrivere un’altra pagina di storia
- 07:44 Udine alle Final Eight di Coppa Italia. Pedone: “Orgoglio, equilibrio e identità friulana: così l’Apu è arrivata tra le grandi d’Italia”
- 07:27 Apu Udine, Alibegovic: “Final Eight? Orgoglio e fame. Rispettiamo tutti, ma non abbiamo paura di nessuno”
- 21:26 Brescia, Della Valle: “La Coppa Italia riserva sempre sorprese; dobbiamo provarci insieme”
- 21:08 UEB Cividale, Lucio Redivo convocato dalla Nazionale Argentina
- 18:45 Dinamo Gorizia, il weekend delle giovanili: le ragazze dell'Under 15 strappano il pass per la fase Oro
- 17:01 Milano-Cortina 2026, Italia d'Oro nell'inseguimento a squadre maschile
- 16:10 Giovanili, Ivancic e Pirih convocati dalla Slovenia Under-17
- 15:20 L'ex ds dell'Udinese Larini: "C'è la sensazione che questa squadra si accontenti"
- 14:19 Itas Trentino, Beltrami: "Contro Talmassons sfida complicata ma stimolante"
- 14:09 Udinese, tre ammoniti contro il Sassuolo: le decisioni del Giudice Sportivo
- 13:30 Le Eagles Futsal si preparano al derby: sessione video con mister Alemão
- 12:45 Udinese, la mossa anti-Bologna di Runjaic: due giorni liberi alla squadra
- 09:01 Next Gen Cup, gli assistenti Tonelli e Pezzani presentano le Final Eight per l'APU
- 22:39 Serie A, Cagliari-Lecce 0-2: scatto dei salentini in zona salvezza
- 21:07 Udinese, Padelli a TV12: "Non siamo totalmente soddisfatti, persi troppi punti sanguinosi"
- 20:28 Dinamo Sassari e Pullen si separano: il comunicato ufficiale
- 20:18 Troost-Ekong su Tudor: "Il Tottenham ha trovato la persona giusta"
- 17:17 Orgoglio APU, Calzavara convocato dall'Italbasket del CT Banchi
- 16:31 UEB Cividale, sfuma il colpo di mercato: Andrea Loro è ufficiale alla Tezenis Verona
- 16:14 La Dinamo Gorizia torna alla vittoria, coach Tomasi: "Prova solida in cui tutta la squadra ha contribuito"
- 16:07 L'ex Udinese Benkovic cambia ancora, ufficiale il passaggio allo Shenzhen Peng City
- 15:44 Udinese, il risultati delle giovanili nel weekend


