GRASIE. Grasie par sedi stât un dai plui fuarts zujadôrs de Serie A dai ultims quindis agns. Grasie pal to incredibil talento. Grasie pai goi. Grasie pe zujadis che dome chei come te podevin regalanus. Grasie par vè vistût cun umiltât e afiêt le mae furlane de Udinese. Grasie par dût ce che tu nu as dât, come omp e come zujadôr, pes emozions e pe glorie che tu as partade al nom di cheste nestre squadre che jè le Udinese.
Veve di jessi le zornade di Di Natale: le zornade de sô ultime partide cun che mae che lu à partât a deventâ un dai zujadôrs che an segnât di plui in Serie A. Jè stade le zornade di Di Natale. Prime, di sabide, le ultime tabajade cun i gjornalists insieme al paròn Pozzo; domenie di sere le sfide cuintri al Carpi in tal gnûf stadi denant dal popul che al’à amât al sô čhapitani par plui di dis agns.
Al’ere al lontan, si fâs par dî, 2004, e l’entourage furlan al rive a comprâ un dai miôr zujadôrs da l’Empoli di chel timp. Un attacant piçul, basùt, ma cun dos pîs par nuja mal, anzi. In Toscane al veve fât viodi bielis robis; tante velocitât di esecuzion, dribbling ma no masse goi, chei che invesite no mancjaràn in Friûl. Rivât cun le nomee di ‘bon zujadôr’, forsite no si sarès mai inimaginât come che sarès finude che aventure, forsite no si sarès spietât di saludâ une dì le Udinese come une leggende. Cheste jè une di ches bielis storis che al sport e al balon nus regalìn. Une storie cun t’un finâl di chei da premio Oscar.
191 goi cun le mae blančhe e nere in mancul di 400 partidis. Numars di dût rispiêt, par un di chei che in te storie dal nestri campionât sòn rivâs a segnâ plui di 200 goal. Ančhemò mi visi i prins agns di Di Natale a Udìn. Al zuave su le fasse čhampe. Lui di une bande, di che altre Pepe e in tal mieç Quagliarella. Dopo le rivât Sanchez e Totò al’à scugnût zujâ là denant, come un numar 9, ma cun le tecniche e le fantasie di un grand numar 10, cence mai pierdi la destrece di metile dentri, di ogni posizion, in dutis lis manieris, cun ducj doi i pîs. Sarà dificil pensâ a une Udinese cence Totò dopo le fieste di addio di iêr di sere.
Fieste che par fortune nančhe Mazzoleni -ce arbitro sventurât- al’à podût rovinâ. Cun buine probabilitât cence chel rigor che si inventât cussì in t’un moment al Carpi nol varès partât vie plui di un pont. Fin lì ere dome le Udinese in campo. Ma al rigor e le espulsion di Thereau an gambiât le sorte de partide, ma no le fieste pal nestri čhapitani. E alore in tal second timp al sčhaldave al cûr viodi dute le int furlane no spietâ altri che chel moment: Di Natale che pe ultime volte al met su le fasse, e dentri su chel campo dulà che al’è stât protagonist. E par no fasi mančhâ nuja, proprite Mazzoleni no puès no meti dal sô e al regale a Totò al ultim goal, su rigor.
Le pore ere che dopo lis storis dai ultims timps tra al zujadôr e le societât, l’addio al sarès stât un pôc frêt. Ma bisugne dilu: nonostante le grande ploe colade su Udin, o vin assistût all’ultim, lunc abrač tra un omp e une tiere, un popul che lu à adotât. E ches al restarà par simpri. Popul che al’à saludât ančhe Pasquale e Domizzi, doi che in tai ultims agns an fât le storie de squadre: Pasquale, l’eroe di Anfield, in che storiche partide cuintri al Liverpool dulà che al’à segnât un di chei goi che al contarà cence mai stracasi ai sôi nevodus; Domizzi, difensor trist ma simpri presint.
Si siere un ciclo. Si čhale in denant. Si pense a le squadre di ricontruî par 8/11, si pense al’alenadôr. Ma, ančhe dome par une dì, no mi interese nuje di ce che sarà. Par un’ultime volte mi gjold i goi Di Natale, le sô tecniche, e chel special afiêt di un Friûl che par lui jè come une seconde čhase.
Altre notizie - Blanc & Neri
Altre notizie
- 14:19 Udinese-Milan, si va verso il sold out: pochi biglietti rimasti invenduti
- 12:47 Inter, Chivu ritorna sulla sconfitta contro l'Udinese: "È ovvio che si viene giudicati dai risultati ma..."
- 12:00 UEB Cividale, ufficiale l'arrivo di Alessandro Amici: venerdì 19 settembre la presentazione
- 11:45 Apu Udine, domani al via il Memorial Brusinelli: il programma dei bianconeri
- 11:25 Serie A2, dove vedere Reale Mutua Torino-UEB Cividale in tv e in streaming
- 10:30 Udinese-Milan, i precedenti: l'ultima vittoria bianconera risale al 2023
- 10:00 UEB Cividale, il quintetto tipo di coach Pillastrini per la Serie A2 2025/26
- 09:45 Udinese, l’ex Galeone sulla sfida contro il Milan: "I friulani la squadra più preparata d'Italia, mi aspetto un pareggio"
- 09:30 UEB Cividale, la festa in piazza per la vittoria della Supercoppa: la Marea Gialla celebra i campioni
- 09:15 Il 18 settembre 2008 l’Udinese vinse a Dortmund: 0-2 dei bianconeri contro la squadra di Klopp
- 08:45 Udinese, Kristensen nel mirino del Milan: i rossoneri studiano il colpo per gennaio
- 21:20 Udinese, le immagini dall’allenamento a porte aperte: “Che belli che siete”
- 21:14 Eagles Futsal, svelato oggi il nuovo kit della stagione 2025/26 a Trieste
- 20:38 Lele Adani sull'Udinese: "C'è un bel gioco; Zaniolo ha colpi per sorprendere"
- 19:40 Udinese, allenamento a porte aperte: Lovric e Bayo unici assenti
- 19:23 Verso Udinese-Milan: novità sulle condizioni di Maignan e Pavlovic
- 18:58 Udinese, Nani sull'ex Lucca: "Ha potenzialità; il Napoli lo rivenderà a cifre più alte"
- 17:14 Nutribullet Treviso: le condizioni di Weber infortunato contro l'APU Udine
- 16:31 Eagles Futsal, presentate le maglie per la nuova stagione
- 15:29 APU Udine, le parole degli sponsor alla presentazione della nuova divisa
- 15:23 APU Udine, Pedone sulla partnership con Jordan: "È un premio al nostro percorso"
- 14:40 L'APU Udine firmata Jordan svela le proprie divise per la stagione 2025/26
- 12:57 Udinese-Milan a Doveri, i precedenti con l'arbitro della sezione di Roma
- 12:32 APU Udine, Pedone: "La nuova maglia è orgoglio e responsabilità"
- 12:12 Serie A, Udinese-Milan affidata a Doveri
- 11:34 CDA Talmassons FVG, il sestetto tipo di coach Barbieri per la Serie A2 2025/26
- 11:10 Beppe Signori ospite nel pre partita di Udinese-Milan
- 10:56 Marino: "L'Udinese può lottare per un posto in Europa"
- 10:27 San Luigi, Pocecco: "Dove non arriviamo con la tecnica dobbiamo arrivarci con cuore e passione"
- 10:04 Serie A, dove vedere Udinese-Milan in tv e in streaming
- 09:30 Milan, Maignan e Pavlovic verso il forfait contro l'Udinese: si scaldano Terracciano e De Winter
- 09:15 Udinese, accadde oggi: 75 anni fa la prima vittoria in Serie A
- 09:00 Udinese, il parere di Bertotto sulla difesa: "Solet il plus, Kristensen deve migliorare in fase di impostazione"
- 08:45 Udinese, questa sera allenamento a porte aperte al "Bruseschi"
- 08:30 Giovanili Udinese, il programma del weekend: prima in casa per la Primavera bianconera
- 01:09 (VIDEO) Apu Udine-Treviso 89-84, il commento post partita
- 23:10 APU Udine-Treviso, Vertemati: "Tutti hanno portato qualcosa di positivo"
- 23:00 APU Udine-Treviso, Pedone: "Molto soddisfatto, prendiamo confidenza con la categoria"
- 22:00 APU Udine - Nutribullet Treviso 89-84, le PAGELLE dei bianconeri: che partita di Brewton!
- 21:17 L’Udinese condivide sui social le immagini dei primi minuti in bianconero di Zaniolo
- 20:00 DIRETTA APU Udine - Nutribullet Treviso 89-84: RISULTATO FINALE
- 19:55 Il Milan non ci sta: chiamata all’AIA dopo l’errore commesso nella sfida con il Bologna
- 17:56 Triestina, inflitti altri 13 punti di penalizzazione in campionato: alabardati a -15 in classifica
- 17:51 Udinese, compleanno in casa bianconera: Gueye compie 19 anni
- 17:01 L'aria americana fa bene all'ex Udinese Brenner, il brasiliano subito in gol con il Cincinnati
- 16:40 APU Udine, Synergie Italia nuovo Jersey Sponsor
- 16:32 Pisa, un turno di squalifica per il dirigente Sarra dopo l'espulsione contro l'Udinese
- 16:20 Milan, un turno di squalifica per Allegri: non sarà in panchina contro l'Udinese
- 15:40 Serie D, anticipato a sabato 20 settembre il derby Cjarlins Muzane-Brian Lignano
- 15:20 Udinese, in vendita i biglietti per la partita di Coppa Italia contro il Palermo: le info